Έγιναν
μεγάλοι - πολύ
μεγάλοι -
δάσκαλοι,
πραγματικοί
φωστήρες. Αλλά
και σπουδαίοι
ρήτορες. Για τη
σοφία τους και
την καλοσύνη
τους, ο λαός
τους εκτιμούσε
και τους
αγαπούσε.
Η γιορτή των Τριών
Ιεραρχών είναι
γιορτή των
δασκάλων και
των μαθητών,
των σχολείων
και των
γραμμάτων, των
βιβλίων και της
μάθησης.Ο Βασίλειος γεννημένος στην Καισάρεια της Καππαδοκίας ο 330 μ.Χ. πήρε την πρώτη του μόρφωση στην πατρίδα του για να συνεχίσει στην Κωνσταντινούπολη όπου με σπάνια επιμέλεια άκουσε μαθήματα απ’ το σοφό Λιβάνιο. Συνέχισε, έτσι, στην πατρίδα του Σωκράτη και του Πλάτωνα: στην Αθήνα. Εκεί γνωρίστηκε και συνδέθηκε με άρρηκτη φιλία με το Γρηγόριο.
Με δικά του χρήματα έχτισε μια ολόκληρη πόλη: τη Βασιλειάδα. Η Βασιλειάδα ήταν ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα που περιελάμβανε φτωχοκομείο, γηροκομείο, ξενώνα για τους ξένους, λεπροκομείο για τους λεπρούς, νοσοκομείο και εκμάθησης κάποιας τέχνης σε άπορους νέους.
Ο Γρηγόριος γεννημένος στην Αριανζό της Καππαδοκίας το 331 μ.Χ.
ακολούθησε και αυτός λαμπρές σπουδές και έφτασε να γίνει αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως.
Η φιλία του με το Βασίλειο ήταν τέτοια ώστε έγραψε ο Γρηγόριος ότι ήταν οι δυο τους μια ψυχή που κατοικούσε σε δύο σώματα.
Η φιλία του με το Βασίλειο ήταν τέτοια ώστε έγραψε ο Γρηγόριος ότι ήταν οι δυο τους μια ψυχή που κατοικούσε σε δύο σώματα.
Τέλος ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος γεννήθηκε στην Αντιόχεια το 344 μ.Χ. Η μητέρα του Ανθούσα, του έδωσε χριστιανική ανατροφή και του φύτεψε στην καρδιά του την αγάπη για το Χριστό και τον άνθρωπο. Ο ίδιος συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες εκκλησιαστικές προσωπικότητες, ένεκα του αξεπέραστου χαρίσματός του στην ομιλία. Ονομάστηκε γι' αυτό Χρυσόστομος και « μελίρρυτος ποταμός» για την εμπνευσμένη και γεμάτη από τη θεία Χάρη ευγλωττία του. Διετέλεσε επίσης επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, όπου διακρίθηκε για το σπουδαίο ποιμαντικό και φιλανθρωπικό έργο που διενήργησε.
Διέγνωσαν την αξία και χρησιμότητα όλων των μαθημάτων. Μίλησαν για την ευεργετική επίδραση της γυμναστικής, της μουσικής και γενικότερα των καλλιτεχνικών μαθημάτων. Μίλησαν για την ανάγκη της υγιεινής δίαιτας , για τον έπαινο και την επίπληξη ως παιδαγωγικά μέσα, την χρησιμότητα του εποπτικού υλικού για την παραστατικότερη διδασκαλία διαφόρων γνώσεων.
Στάθηκαν με σεβασμό απέναντι στην προσωπικότητα του παιδιού και υπέδειξαν την αρετή, την υπευθυνότητα και την αγάπη ως τα απαραίτητα εφόδια του εκπαιδευτικού για την περάτωση των στόχων της Παιδαγωγικής.
Συντακτική ομάδα: ΚΑΝΕΛΛΑ Κ.,ΙΩΑΝΝΑ Κ. ΔΕΣΠΟΙΝΑ Κ.
ΘΩΜΑΣ Κ.Γ, ΕΥΘΎΜΗΣ Π.
ΘΩΜΑΣ Κ.Γ, ΕΥΘΎΜΗΣ Π.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου